Główna treść artykułu

Abstrakt

Przedmiotem artykułu jest prześledzenie najważniejszych, z punktu widzenia ich społecznego wydźwięku, etapów debaty publicznej na temat przyjmowania w Polsce uchodźców z Syrii i innych krajów ogarniętych wojną. Postawiono następujące pytanie badawcze: jaki jest wpływ toczącej się debaty na kształtowanie postaw dorosłych Polaków wobec Obcych? Etapy dyskursu zestawiono chronologicznie z badaniami sondażowymi CBOS, CBU oraz Instytutu Monitorowania Mediów na temat stosunku Polaków do uchodźców. Z analizy toczącego się dyskursu oraz wyników badań ilościowych wyłania się obraz postępującej radykalizacji postaw. Zjawisko to znajduje wyjaśnienie w świetle społeczno-kulturowych teorii uczenia się dorosłych. Poza tym należy pamiętać, że przedstawiona analiza obejmuje jedynie wyselekcjonowane aspekty rzeczywistości społecznej. Z konieczności wyeliminowano wiele czynników, których omówienie wykraczałoby poza formułę tego artykułu.

Słowa kluczowe

refugees public debate discourse adult learning attitudes towards strangers uchodźcy debata publiczna dyskurs uczenie się dorosłych postawy wobec obcych

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Narkiewicz, K. (2017). GOŚCIE CZY NAJEŹDŹCY? EDUKACYJNE ASPEKTY DEBATY PUBLICZNEJ NA TEMAT PRZYJĘCIA UCHODŹCÓW W POLSCE. Dyskursy Młodych Andragogów/Adult Education Discourses, (18). https://doi.org/10.34768/dma.vi18.72