Dyskursy Młodych Andragogów/Adult Education Discourses

Aktualny numer

Nr 25 (2024)
Opublikowany listopada 29, 2024

"Dyskursy Młodych Andragogów/Adult Education Discourses" są punktowanym czasopismem naukowym (70 pkt.), wydawanym nieprzerwanie od 2001 roku. Czasopismo wydawane jest corocznie przez Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Nauk Społecznych, Instytut Pedagogiki, który finansuje jego wydanie.

„Dyskursy Młodych Andragogów/Adult Education Discourses" to rocznik skierowany do badaczy z polskich i międzynarodowych środowisk naukowych prowadzących badania nad szeroko rozumianą edukacją dorosłych (obejmującą formalne, pozaformalne i nieformalne jej obszary) oraz kontekstami uczenia się i rozwoju człowieka dorosłego. W DMA stworzyliśmy otwartą - międzypokoleniową i międzykulturową - przestrzeń do prowadzenia naukowych dyskusji o dorosłym człowieku. Różne konteksty tych dyskusji pojawiają się na łamach naszego rocznika w postaci tematycznych dyskursów, takich jak np. dyskurs kulturowy, dyskurs biograficzny, dyskurs edukacji w szkole wyższej, dyskurs różnorodności w edukacji dorosłych czy też dyskurs profesjonalizacji; otwarci też jesteśmy na tworzenie nowych obszarów dyskusji. Badaczy interesujących się szeroko rozumianą edukacją i rozwojem ludzi dorosłych zachęcamy do publikowania artykułów w ramach proponowanych dyskursów, a wszystkich Czytelników serdecznie zapraszamy do śledzenia ich treści w kolejnych tomach „Dyskursów Młodych Andragogów/Adult Education Discourses".

Publikujemy artykuły w języku polskim i angielskim. Każde zgłoszenie poddawane jest recenzji redakcyjnej, a następnie przesyłane jest do dwóch zewnętrznych recenzentów (podwójna ślepa recenzja). Redakcja DMA nie pobiera opłat za składanie artykułu i prace redakcyjne nad tekstem oraz za publikację w czasopiśmie. Wersją pierwotną czasopisma jest wydanie papierowe (ISSN 2084-2740). Od 02 tomu wszystkie artykuły publikowane są w otwartym dostępie a od roku 2020 artykuły udostępniane są na otwartej licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 4.0 (CC BY 4.0). "Dyskursy Młodych Andragogów/Adult Education Discourses" indeksowane są w bazie ERIH PLUS (The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences) oraz w bazie EBSCO i bazie CEJSH (The Central European Journal of Social Sciences and Humanities), gdzie od tomu 15. czasopismo dostępne jest także pełnotekstowo. Bazy te znajdują się w wykazie baz referencyjnych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Aktualny numer DMA

 
Pełny numer
DMA25/2024

DYSKURS PRAKTYKI BADAWCZEJ

Rob Evans
9-21
News from somewhere: research trajectories revisited
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.752
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.752
Peter Alheit
23-30
Reflexive self-distancing as a way out. Memories of the first “self-determined” intellectual learning process
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.730
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.730
Katarzyna Walentynowicz-Moryl
31-47
Preparation is all? Thoughts from a researcher’s experience
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.737
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.737
Adrienne S. Chan
49-67
Researcher trajectories, intersections, and multiple consciousness
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.732
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.732
José González-Monteagudo
69-85
My itineraries and experiences in the biographical and narrative universe: between desire and reality
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.745
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.745
Alcides Monteiro
87-105
“Perhaps we should exchange some ideas on the subject”: the journey of a sociologist, woven between (self)reflection and dialogue
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.733
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.733
Marcin Gołębniak
107-119
Inventing a researcher’s culture in the semi-periphery, borderlands, and boundaries (not just disciplines)
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.739
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.739
Laura Formenti
121-132
Embracing my multiple selves. Adult education as a path of understanding
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.734
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.734
Linden West
133-152
Home from home: an auto/biographical narrative research pilgrimage
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.731
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.731

DYSKURS EDUKACJI W SZKOLE WYŻSZEJ

Mieczyław Malewski
155-164
Uniwersytet w pętli czasu
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.717
PDF
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.717
Ewa Solarczyk-Ambrozik
165-180
Cicha rewolucja edukacyjna – tradycyjne misje uniwersytetów pod presją nowych potrzeb i oczekiwań społecznych
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.728
PDF
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.728
Ewa Bochno, Maria Czerepaniak-Walczak
181-192
Rozwijanie refleksyjnej sprawczości w procesie zmiany postaw wobec tradycji naukowej. Z doświadczeń Letniej Szkoły Młodych Pedagogów i Pedagożek im. Marii Dudzikowej
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.710
PDF
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.710
Małgorzata Rosalska
193-204
Dyferencjacja ofert doradczych dla studentów – próba diagnozy zjawiska
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.729
PDF
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.729
Marzanna Farnicka, Vera Kosikova, Jana Mnihova, Katerina Kubikova, Magdalena Kolańska - stronka
205-216
The INSPIRE project: teacher education in the times of revolution 4.0
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.724
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.724
Aleksander Cywiński
217-237
Students in Poland in the face of the fake news phenomenon in the context of the war in Ukraine
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.720
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.720

DYSKURS RÓŻNORODNOŚCI W EDUKACJI DOROSŁYCH

Lucyna Kopciewicz
241-262
„Zimy już nigdy nie będzie!” Narracje klimatyczne starszych kobiet w perspektywie uczenia się z życia
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.723
PDF
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.723
Dorota Majka-Rostek
263-279
Nieheteronormatywna tożsamość seksualna a konteksty społeczne i andragogiczne – w świetle doświadczeń starszych gejów w średnim i senioralnym wieku
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.718
PDF
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.718
Arkadiusz Wąsińśki, Artur Fabiś, Marcin Muszyński
281-303
Autokreacyjna perspektywa strategii radzenia sobie z lękiem egzystencjalnym przez aktywne edukacyjnie osoby starsze
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.727
PDF
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.727
Mirosława Kanar, Jarosław Bąbka
305-325
Znaczenie diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz oddziaływań psychoedukacyjnych dla samowiedzy dorosłych osób autystycznych
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.726
PDF
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.726

DYSKURS WYZWAŃ ROZWOJOWYCH W EDUKACJI DOROSŁYCH

Evangelia Koutoulianou ; Maria Gravani
329-346
‘Adult educators’ identity formation for active citizenship through a biographical learning perspective
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.744
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.744
Larissa Jõgi, Ilona-Evelyn Rannala, Kristi Jüristo
347-374
The social positions of Estonian educators before and during the COVID-19 pandemic
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.741
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.741
Ewa Kurantowicz
375-386
Heritage as learning. Why should community learning and education focus on cultural heritage?
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.738
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.738
Agnieszka Stopińska-Pająk
387-400
Edukacja dorosłych w drodze ku zrównoważonemu rozwojowi w kontekście wyzwań antropocenu
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.740
PDF
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.740
Agnieszka Bron
401-415
A tribute to some leading lights of adult education of the 20th and 21st century
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.748
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.748
Wyświetl wszystkie numery